Kapitány - történetek - Aleksandr Ivanovich Kuprin

- Nem kell, hogy egy tengerész, és játszik tsigu!

- Maga nem érdemes, mit eszel!

Ezen kívül azt is meg kell mondani, hogy velünk jött a Liverpool a Coca bármely Pole, aki ismerte annyira a kulináris művészetek víziló divatos táncokat. Azt hiszem, nem tévedek, ha azt mondom, hogy volt egyszer egy politikai bűnöző, talán egy anarchista. Büszke, arrogáns, csendes és ítélve az arcát, kétségtelenül egy intelligens ember. Egyszer, egy roham tudattalan természetes ingerek, amely magával ragadta minket, mint egy járvány, junior navigátor megütötte az arcát. Ugyanazon az éjszakán valaki betört üveg, szakadt iránytű mágneses tű teljesen. Mi, a csapat, persze, tudta, hogy ki csinálta, de nem szólt semmit a különleges érzés a partnerség - a partnerség, amely teljes mértékben és érthető, csak a tengeren. És azt kell mondanom, hogy nem voltak tartalék iránytű, mert egy hajó fut gazdaság, mint az uszály „Morning Star”, nem úgy tűnik, hogy a világ bármely pontján, az egész kereskedelmi tengerészet.

Csak egy nappal az eset után, és dagadt a vitorlák lebegett. Jó volt lélegezni osvezhevshy szél, és mindannyian valahogy barátságosabb és meglágyult. Azonban, mivel mindannyian, akik a hajón, valószínűleg csak a kapitány és fedélzetmester Ivan YuD Karpyago megértett valamit, hogy mi volt a folytatáshoz. Miután egy nyugodt szinte mindig kezdődik ciklon, ahol voltunk - ha nem a központban, akkor legalábbis nagyon közel hozzá. Húzódott felhők fújt egy hurrikán, és elrepült valahová a sötétben és az ismeretlen, csak vezetett minket ezer ördög. Ha megpróbálom elmondani erről a szombati tenger, a szél, az eső és a dübörgő az égen, nem fogod elhinni. Nos, képzeljük el a hullámok olyan magas, mint egy ház vagy egy nyolc elképzelni a jeges hegyek emelkedtek, és csökkentette a az szán. Hullámok íj fedélzet és ütni az embereket a lábukról, mintha ez nem az emberek Isten-ember, és a törmeléket és a chips. Hat óra múlva a nagy erőfeszítés, már csak két árboc - átlagos nagyvitorla és hátsó árboc. A másik három megtörte a hurrikán, és tudtuk, hogy szinte emberfeletti erőfeszítéseket, hogy levágja a tengely és dobják, akkor összekeveredett az ősszel. Ezen kívül, mi nyomja a hullámok tépte a kormánykerék. A hold volt egy lyuk, amely szerint óriási nehézségeket hozott vakolat.

Ah! Esküszöm Isten, még a mai napig, amikor közben álmatlanság, emlékszem ez a szörnyű éjszaka, én vagyok a hideg veríték a félelem ... Ahelyett, hogy a tiszta ing és előkészíti, hogy meghal, szakítottunk a konyha és a vylakali összes rum, aki a hordók. Régi harag, félelem, kétségbeesés, mérgezés fordult minket állatokat. Nem emlékszem, aki - úgy gondolom, hogy ugyanaz a pole, a séf - először nyújtott egy rosszindulatú gondolat, és most itt vagyunk, szinte az összes csapat, amit fedélzetmester Karpyagu a tartály és megparancsolta, hogy fütyülni jel:

- Minden a kezét! Kapitány dobni a vízbe!

Ellenállni az diktálja a csapat, és még egy kereskedelmi hajó, de még mindig vitorlázás, alig mer még a hajthatatlan fedélzetmester, és füttyentett az ő vitorlamesteri cső.

Mindannyian dühös csőcselék, részeg, izgatott, ijedt közelsége által a halál, átkokkal szinte minden európai nyelven, felugrott a fedélzetre. A kapitány állt a hídon. Úgy tűnt, hogy nem vesztette el lélekjelenlétét megszokott, de mindannyian láttuk a kezében egy nagy koltovsky revolver megállt két vagy három percig, és csak hörögve, mint gyáva kutyák. Kiáltott ránk fentről lefelé:

- Egy részeg disznó! Gyávák! Közületek tizenkét férfiút, megöllek, az biztos, de a többiek majd felakasztják holnap kell nokah - És aztán, szinte célzás nélkül lőtt, és a rejtélyes fonó esett a fedélzeten táblák egy törött jobb a koponyán keresztül. És szinte egy időben - csak halála volt ez az ember umirotvoritelnoy áldozat - aki a csapat örömmel felkiáltott:

- Föld, a bal oldalon !!

Köszönöm, jó szerencsét. De kiderült, hogy ez nem a földet, és egy hosszú korall bár, amit magával hozott félelmetes sebességgel. És néhány perccel később láttunk egy hatalmas címerek fehér habot felborulása a zátony, és hallotta a szörnyű üvöltés a surf. Itt vagyok élesen és fájdalmasan érezte a halál a szemembe nézett azzal az üres szemüregei. De itt a kapitány, és megmutatta magát az ember a hatalmas erő, a tudás, találékonyság és rendkívüli szépsége. Hirtelen felkiáltott olyan hangon, amely elnyomta még a harsogó a megszakító:

- Élénk ment minden a kötélzet! Forgatás gúnyolódik.

És szinte azonnal, csak nyomja meg a csodálatos akarata ez az ember, már szétszórva a fennmaradó két oszlop, készen arra, hogy ez a legveszélyesebb manőverek, amelyek csak a gyakorlatban a navigációt.

És az igazság az, megcsináltuk, csak kissé cherknuv gerinc sekély vízben. Ah! Ha tudná, mennyire voltunk lóállomány miközben a szél és a hullámok! Valóban egy must-Nicholas szent megsajnálta a bűnös szervek és szennyes lelket! A negyed óra, és talán fél óra - ezekben a pillanatokban a harcot a halál, ha nem lehet számlálni az időt? - már megint hátat a szél, és az azonos eszeveszett során repült Isten tudja, hol. És azt kell mondanom, hogy a kapitány zseni és az ő hatalmas szerencse segített. Mi egy nyaktörő ütemben, hogy elérje egy hatalmas hullám, átugrottam egy viszonylag mély vízben találtuk magunkat, egy csendes, nyugodt szinte víztömeg elég mély. És szinte azonnal elkezdett ragyogni felénk a fények egy falu. Aztán kiderült, hogy ez egy sziget volt Galmagera (Dzhimolo) ... Mi csendben csökkentette a horgonyt, és elkezdte nyalogatni alázatosan a sebeket a tenger „Hajnalcsillag”. Mindannyian talán még ugyanaz az érzés, mint én: szégyen a kapitány és örök hála neki. Mindez csak az éjszaka karácsony előtt, és úgy éreztük, mintha fára.

Reggel a kapitány elrendelte a parancsot a hajó és a elsőtiszt partra. Bizonyára nem volt benne biztos, hogy milyen mély öbölben. De úgy gondoltuk, meglehetősen eltérő, és egyikünk sem a hosszú órákon át tartó fájdalmas várakozás egy díszes magát ütni, ahol nemsokára kell lógni. Azonnal tudtuk a navigátor, a kapitány maga alatt a katasztrófa a trópusokon evett ugyanaz burdymagoy, mint mi, és megitta az azonos bűzös víz. Ismétlem, hogy mi jó magam nem várok semmit. Így elképzelhető, a meglepetés. Idegenben hajót mutatja. Minden nézzük meg, és a haladást nagy stressz. Marine szemmel. Távolról, azt látjuk, hogy nincs kapitány. Nyilvánvaló, hogy a városban maradt. De a hajó egyre közelebb. És akkor kinyitják a szájukat a csodálkozástól: a hajó hallottam egy furcsa sikolyt, nyöszörgés és hörgés. Röviden mondani, hamarosan meggyőződésévé vált, hogy ez a két hatalmas visítozó malacok, akik kapcsolódnak az első és hátsó lábak. Mi vezetett nagyvonalú szívű kapitány, még mindig nem értem. Emellett a sertések, a hajó fordult három font finom kukorica kenyeret, két font bárány, öt törött liba, egy hordó friss hideg vízzel, két hordó sört, és a gyönyörű angol semmiből előállított plompuding.

Ha a létra tetejére mászott Ivan Karpyago, nem meleg, nem olyan szigorú, de úgy tűnik, hogy valami elég volt alkohol a városban, akkor rohant neki kérdéseket:

- Mi a kapitány? Mivel a kapitány? Mit mondhatnék? Azt felelte nekünk önelégülten simogatta szakállát, amely viselte az angolt:

- A kapitány kíván Boldog Karácsonyt, üzeni rendelkezések, valamint sör és rum az Ön opohmelilis után tegnap.

Nem tudtuk emelni a szemét egymással. Ó, igaz, hogy jobb lenne, hogy lefagy a Knock mint hogy túlterheltek a nagyságát a lelke ennek az embernek. Figyelemre méltó, hogy az egész idő alatt javították, majd átadta a mezőgazdasági gépek Melbourne-ben, és ahogy mentek vissza a Liverpool, vesz egy hatalmas teher az élő juh, senki nem emlékezik a régi veszekedés. De nem valószínű, minden olyan hajón valaha is tapasztalt emberek határtalan imádat, mint mi kapitány. Volt, úgy tűnik számomra, sem a matrózok, aki az első gesztus, habozás nélkül volna a vízbe ugrott. És íme, eljött volt már köztünk, és mondd, hogy egy hősies cselekedet vagy bűncselekmény - nem haboztam egy másodpercig, hogy akaratát.

És ő minden alkalommal, mintha semmi sem történt volna, fekve hintaszék, ivás fehérbor és dobott jégdarabok ő bernáthegyi Prego.